Гібридна класна кімната, лекційна аудиторія, або гібридна переговорна кімната – всі ці, з першого погляду, різні простори, об’єднані одним аудіо-відео рішенням, мета якого – забезпечення доступу до інформації, зручного обміну думками (спілкування), між учасниками, які розділені просторовими перешкодами. Це майданчик для навчання та співпраці, що дозволяє однаково зручно та ефективно вчитися як учням, які є присутніми в аудиторії, так і тим, хто знаходиться в лекційний час вдома, але приєднався до класу в режимі відеоконференції.

Популярні програмні платформи для відеоконференцій, такі як Zoom або Microsoft teams, дозволяють студентам відвідувати свої лекції чи семінари віддалено, незалежно від їх фізичного місцезнаходження. 

Модель гібридного класу поєднує в собі елемент особистого навчання разом із гнучкістю розташування, яку надають онлайн-курси. Існує багато варіацій гібридної моделі навчання. Наприклад, деякі коледжі пропонують змішані класи, щоб студенти, які проживають за кордоном, могли відвідувати лекції чи семінари без фізичної присутності. Ще один популярний спосіб структурування курсу hyflex — це виділення окремих днів для особистої участі та інших днів для онлайн-навчання. Таким чином, студенти все ще отримують задоволення від очного навчання на регулярній основі, але можуть бути набагато гнучкішими у виборі місця навчання протягом решти часу.

Вперше впроваджене за часів пандемії, це рішення не припиняє технічно вдосконалюватися та збагачуватися функціоналом. Наразі, аудіо-відео технології, що є в основі побудови гібридної класної кімнати чи аудиторії вишу мають забезпечувати досить солідний функціонал.
Ось його головні елементи:
-       Підтримка відео конференцій на всіх платформах, що є розповсюдженими в Україні, включаючи (Google) Class Meet, Microsoft Teams, Zoom Rooms, Cisco WebEx,
-       Трансляція даних з лекційної дошки чи дисплея та забезпечення відео із класного приміщення, 
-       Забезпечення якісного аудіо потоку із класу і в клас,
-       Автоматизація функціювання комплексу аудіо-відео обладнання з мінімальним/нульовим втручанням користувачів (вчителів, лекторів, студентів),
-       Комфортний користувацький досвід: лектор/вчитель з мінімальним знанням аудіо-відео технологій прагне запускати в роботу рішення, натиснувши одну-дві кнопки та підключивши свій ноутбук, чи класний комп’ютер,
-       Заряджання батареї ноутбука користувача (вчителя/лектора) під час проведення уроку, запису лекції, презентації, тощо. Це додає вчителю впевненості в тому, що батареї його ноутбука вистачить на весь лекційний день,
-       Вихід в інтернет та локальну мережу, аби отримувати потрібні дані тут і зараз,
-       Дистанційне керування та діагностика здоров’я аудіо-відео комплексу, дистанційне оновлення прошивок обладнання, що входить до його складу. IT-спеціаліст учбового закладу має опікуватися обладнанням в великій кількості класних кімнат одночасно. Тому можливість дистанційного керування,  моніторингу та виправлення технічних помилок в роботі AV обладнання суттєво покращує весь навчальний процес.

Щоб гібридний клас працював для всіх

Щоб подолати розрив між учнями онлайн і очними студентами, викладачі повинні використовувати передові технології та творчі методи навчання.  

 

Перш за все, швидке та стабільне підключення до Інтернету є обов’язковим для будь-якого гібридного навчального середовища. Це дозволить викладачам без будь-яких небажаних перерв запускати улюблену платформу для відеоспільної роботи – Zoom , команди Microsoft чи іншу.

 

Дистанційні студенти також повинні мати можливість бачити клас так, якби вони були там особисто. Надання слайдів або додаткових відео онлайн не допоможе – гібридні класи вимагають якісного зворотного зв’язку, який залучає всіх учнів.

 

 

 
USB-C технологія знаходиться в центрі побудови рішень, що підтримують такий функціонал. Аудіо-відео комутатор/світч, який має на вході і виході HDMI 4К@60Hz та USB-C 3.1 слоти є серцем такого рішення. Він забезпечує безкомпромісну роботу аудіо та відео обладнання сучасної класної кімнати.
 
До складу такого обладнання входять USB-C сумісні відео камери, настільні або стельові мікрофони/мікрофонні масиви, аудіо колонки, інтерактивні дисплеї або інтерактивні комплекси.
 
Експертне інженерне середовище України пропонує реалізацію гібридної класної кімнати, лекційної аудиторії за допомогою обладнання, яке вже довело свою здатність створювати якісні відеоконференції:
 
1.Група обладнання для генерації відеосигналу
·       Відеоконференц-камера, яка зніматиме викладача та дисплеq. Таки задачі вирішує камера Aver Cam520 Pro3. 
·       камера для демонстрації учнів в класі та, яка здатна фокусуватись саме на тому студенті, який говорить. Цим вимогам чудово відповідає камера Aver Cam570.
·       Камера (документ-камера) для трансляції додаткових джерел інформації на кшталт M5

Aver Cam520 Pro3 Aver Cam570 Документ-камера М5

.

 


2.Група обладнання для відображення відеосигналу
     

Рішення на базі відеостіни:

панелі Profyline

·       керуючий комутатор Digibird DB-VWC2-B.
·       Комбінація панелей і комутатора дає можливість створити ефект присутності в    аудиторії студентів, які беруть участь в класній роботі віддалено. Їхнє якісне зображення та розбірливе звучання сприяє ефективній роботі всього класу (аудиторії).
·       Крім цього, комутатор вирішує задачу відображення в аудиторії джерел різної
роздільної здатності, масштабувати відео контент до 4К, виводити контент на різні засоби відображення.

 

 

 

Profyline Контролер Digibird Контролер Infobit

 

Рішення на базі інтерактивних дисплеїв:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newline Lyra Pro 65'', 75'', 86'', 92'' Newline Elara Pro 65'', 75'', 86'', 92'' Yesvision DT 65'', 75'', 86'', 92''

 

3. Окрема група обладнання покликана зняти, обробити та транслювати аудіо-сигнал на боці аудиторії. З цією задачею з професійною студійною якістю впорається обладнання Epiphan, наприклад, пристрій для захоплення відео, міксування та стримінгу Epiphan Pearl Nano.

 

 

 


Вочевидь, найкращій спосіб навчання – робота в класі. Але російська навала позбавила багатьох українських дітей можливості нормальної реалізації цієї базової потреби.  Гібридне навчання – аудіо-відео рішення, яке дозволяє забезпечити навчання дітей, які через різні обставини не є присутніми в класі. Якісна аудіо-відео трансляція допомагає дітям бути залученими в навчальний процес, бути соціалізованими і бути в безпеці.